Fortnite (2v2)

Participating Teams 10
Solo Participants 1

Premier

1. plass: 3 000kr

2. plass: 2x 500kr Multicom-gavekort

3. plass: 500kr

Regler

NB: Vi tar forbehold om endringer i reglene.

§1 Oppmøte og oppførsel

§1-1 Deltagere må være klare og må ta kontakt med konkurranselederen senest 15 minutter før kampstart. Påmeldingen lukkes 30 min før kampstart.

§1-2 Deltagere forventes oppføre seg sportslig. Dette innebærer blant annet at det ikke er lov å trash talke andre lag under eller mellom matcher.

§1-3 Ved tekniske problemer kan konkurranselederen velge å gi unntak fra regelverket for berørte deltagere for å unngå urettferdige ulemper det medfører. Dersom det oppdages at deltageren/deltagerene forårsaket problemet med hensikt, vil det regnes som juks.

§1-4 Deltagere skal ikke kommunisere med tilskuere eller andre personer utenfor serveren under matchene.

§2 Gjennomføring

§2-1 Hver runde vil lagene settes opp med to lag mot hverandre (2v2). Fordelingen er tilfeldig. Hver 2v2-gruppe spiller på forskjellige offentlige servere sammen med random spillere. Lagene skal ikke spille mot hverandre, men mot andre spillere på serveren. Det spilles 2 matcher per runde.

§2-2 Vinneren ved slutten av runden for hver 2v2-gruppe bestemmes basert på sammenlagt antall kills fra alle matchene i runden. Dersom begge lagene i en gruppe har lik poengsum ved slutten av en runde, spilles det en ekstra match. Dersom det fortsatt er uavgjort, brukes sammenlagt plassering for begge spillerene i hvert lag for å avgjøre vinneren. Vinnerene i hver gruppe går videre til neste runde.

§2-3 Dersom motstanderlaget i en gruppe ikke møter, vil laget som møtte opp automatisk vinne over motstanderen den runden.

§2-4 Begge spillere på hvert lag må ta bilde eller video av resultatene etter hver match. Bildene/videoen sendes til konkurranseleder ved slutten av hver runde. Dersom det ikke finnes bilde/video av resultatene fra en match, kan konkurranselederen velge å ekskludere poengene fra den runden for det aktuelle laget.

§2-5 Konkurranseansvarlig kan kreve at matcher spilles på nytt, eksempelvis dersom det er usikkerhet rundt resultatet for matchen, hvis ene laget blir gitt en ugunstig fordel eller hvis det hevdes at ene laget har jukset uten tilstrekkelig bevis.

§3 Juks og sabotasje

§3-1 Alle former for cheats og exploits regnes som juks.

§3-2 Lagene som spiller på samme server skal ikke spille mot hverandre, hverken med vilje eller ikke, men det er tillatt å spille sammen. Det gjelder både i lobby-en og in-game. Dersom det oppdages at et lag direkte påvirker et annet lags sjanser for å vinne, vil det regnes som sabotasje (se eksempler under). Sabotasje regnes som juks.

§3-3 Konkurranselederen kan bestemme om en handling som ikke dekkes av regelverket regnes som sabotasje.

§3-4 Deltagere som mener et lag har jukset, kan sende klage til konkurranseansvarlig med evt. bevis. Klagen bør sendes innen en time etter avsluttet match for å bli behandlet før konkurransen avsluttes.

§3-5 Dersom det etter konkurransen finnes tilstrekkelig bevis for at et lag har jukset, kan laget fortsatt diskvalifiseres. Dersom laget skulle fått tildelt premie, vil premieplassene under forskyves oppover.

§3-6 Eksempler for sabotasje: - Sabotere for andre lag i lobby-en. - Ødelegge eller skade andre lag sine bygninger. - Blokkere for andre lag eller lignende forstyrrelser, både i form av seg selv (spilleren) eller bygninger.

§4 Advarsler og diskvalifisering

§4-1 Første gangen et lag bryter reglene, vil det bli gitt advarsel. Andre gangen vil det føre til umiddelbar diskvalifisering.

§4-2 Konkurranselederen kan bestemme at det fører til tap av matchen eller diskvalifisering allerede ved første brudd dersom graden av juksingen er høy nok.

I tillegg gjelder generelle konkurranseregler.